Kapslen
Mycoffe ApS
Ikast-brande
CVR: 44 24 15 95
E-mail: info@kapslen.dk
Generelle oplysninger
Mycoffe ApS
CVR-nummer: 44241595
St Nørlundvej 1
7361 Ejstrupholm, Gludsted
Ikast-brande
Danmark
Mail: info@kapslen.dk
Ordrebekræftelse
Når du modtager ordrebekræftelsen, bedes du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Opdager du fejl eller har ændringer til din ordre, bedes du kontakte os på info@kapslen.dk.
Betaling
Kapslen modtager alle betalingskort via Nets. Vi har sikret vores webshop med SSL-kryptering, som sikrer, at dine oplysninger er i sikkerhed. Det samlede beløb trækkes først, når varerne afsendes fra vores lager.
Vi tager ikke kortgebyrer, og betaling trækkes først, når varernes levering afsendes.
Alle priser er i danske kroner og inkl. moms og andre afgifter.
Levering
Alle pakker afsendes med DAO365 og leveres normalt indenfor 1-2 arbejdsdage. Der kan dog være længere leveringstid i forbindelse med tilbudskampagner, helligdage og lignende. I tilfælde af at DAO365 ikke kan omdele til privatadressen grundet særlige omstændigheder, vil den blive omdelt til pakkeshop. DAO365 er i besiddelse af nøglerne til 99% af landets opgange.
Kapslen sender alle ordrer fragtfrit.
Særlige vilkår omkring abonnementet
Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Kapslen på info@kapslen.dk eller ændres via din konto på vores website. Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.
Det er kun muligt at købe én prøvepakke pr. husstand/person til 49 kr (normalpris). Herfra koster disse 99 kr stk, som automatisk faktureres ved gentagende køb af prøvepakke.
Ændring af abonnementstype
Ændring i abonnementstype sker uden beregning. Ændringen træder i kraft ved eksisterende periodes udløb. Du kan skifte abonnementstype via ”min konto”.
Abonnementsperiode og opsigelse
Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med øjeblikkelig virkning; du binder dig ikke for noget. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den pågældende levering. Opsigelse skal ske via din egen kontoside på vores website.
Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?
Betaling for dit abonnement vil blive trukket, når dette fornyes. Du vil i forbindelse med, at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning, du har bestilt. Pengene bliver trukket den dag, dit medlemskab fornyes, og din ordre bliver afsendt samme dag, eller næstkommende hverdag, jf. den dato, du har oprettet dit abonnement og det interval, der er valgt. Din ordre vil altid blive sendt den første hverdag efter din bestilling. Dette vil også være gældende for de fremtidige modtagelser af vores abonnementsløsninger.
Betaling
Betaling for levering trækkes på dit betalingskort samme dag som afsendelse finder sted. Pakker afsendes via DAO. Kvittering for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. e-mail. Ellers kan der altid via din konto på Kapslen opnås adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnementsinfo, se mere på din konto. Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse efter gældende lov. Ved en for sen betaling forbeholder Kapslen sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven §5, stk. 1. Modtages betaling for abonnement ikke, kan Kapslen uden varsel ophæve abonnementsaftalen.
Ændring af betalingsoplysninger på abonnementet
Såfremt du får nyt betalingskort eller under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt, at oplysninger ændres på profilen. Hvis du ikke ændrer dine oplysninger, vil Kapslen ikke have mulighed for at trække betaling for din næste ordre, og du vil dermed ikke modtage varer. Hvis du er i tvivl, er du meget velkommen til at kontakte os på info@kapslen.dk.
Ændringer af betingelserne for abonnementet
Ændringer af denne aftale, som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan foretages uden forudgående varsel. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.
Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement hos Kapslen. Er du under 18, skal vi have samtykke fra dine forældre.
Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelige på vores website.
Misligholdelse
Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Kapslen berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til info@kapslen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Nægtes modtagelsen af pakken eller afhentes denne ikke, vil du blive opkrævet den fulde forsendelsesudgift samt udgifter forbundet med returneringen.
Hvis du har accepteret modtagelse af varen i forbindelse med abonnementsaftalen, skal du sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varen sendes retur til:
Kapslen
St Nørlundvej 1
7361 Ejstrupholm, Gludsted
Danmark
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 5 og 5:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Du mister derfor din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Ved eventuel returnering bærer du ansvaret for, at varerne er pakket forsvarligt ind, og du bærer yderligere risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering samt de omkostninger, der er forbundet med returneringen.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og vi således kan levere produktet, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for den del af abonnementet, der allerede er leveret. Dette dækker fragtomkostningerne af din ordre og udgør 29 kr.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på info@kapslen.dk. Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer. Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:
Levering af varer
Ved levering af varer har du reklamationsret i 24 måneder eller så længe det følger af varens naturlige holdbarhed. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@kapslen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for KlageløsningNævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Kapslen og opbevares i løbende kundeforhold. Når medlemskabet stopper og alle udeståender er afviklet, opbevarer vi oplysningerne i yderligere 5 år i henhold til bogføringslovens regler. Derefter slettes oplysningerne. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Kapslen er Ejer Frederik Korff. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kapslen.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Kapslen
St Nørlundvej 1
7361 Ejstrupholm, Gludsted
Danmark
E-mail: info@kapslen.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: _______________
Modtaget den: _______________
Forbrugerens navn: _______________
Forbrugerens adresse: _______________
Forbrugerens underskrift: _______________
Dato: _______________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)